Eigenaresse Vilan

Ilse Jacobs

Vilan is in 2020 opgericht door Ilse Jacobs. Zij heeft ruime ervaring in het basisonderwijs gecombineerd met een brede wetenschappelijke achtergrond en wil deze combinatie graag inzetten om het onderwijs te optimaliseren en kwaliteitsimpulsen aan te brengen.

Studies:

  • Pabo
  • Honours Degree samenwerking en innovatie
  • Master Onderwijskunde
  • Master Management, Cultuur & Verandering (i.o.)
  • Specialisatie Coaching
  • Specialisatie Leiderschap
 

Werkervaring:

  • Leerkracht basisonderwijs
  • Docent onderwijskunde Hogeschool Rotterdam
  • Tutor onderwijskunde & orthopedagogiek Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Kwaliteitsmedewerker Stichting OPOGO
  • Onderwijsadviseur, ontwikkelaar & trainer Vilan
  • Aangesloten bij de Jeelo community
 

Referenties

“Ilse is a hard working, serious professional. She is driven to do her best and create the best possible product. She can certainly combine the latest insights about education with the everyday practice of teachers. She has gained experience in front of the class and can bring these ideas to a wider public as well as gauge them against research. Even though she is driven to excellence, she is also a people person and always willing to listen to the needs of her student(s) as well as her client. Her sociability allows her to connect to people in an authentic fashion.”

(Brian Godor, professor Erasmus Universiteit)

Referenties

“Ilse Jacobs verbindt theorie en praktijk met elkaar. Dit is een mooie combi die het onderwijs goed kan gebruiken. Doordat ze zelf voor de groep heeft gestaan (zowel basisonderwijs als het hoger beroepsonderwijs) weet ze wat werkt en wat niet. Door het stellen van de juiste vragen komt zij snel tot de kern van een probleem om vervolgens hier met de klant aan de slag te gaan. Ze is een prettige gesprekspartner en heeft een duidelijke visie op de ontwikkeling van kinderen.“

(Arnout-Jan van der Meer, directeur IKC ’t Ambacht)

“Ik heb Ilse leren kennen als een betrokken professional, die haar afspraken nakomt, scherp is en goede kwaliteit wil leveren in haar scholing”

(Jos van der Pluijm, Vliegende Brigadier PO Raad)

“Ilse heeft twee jaar vol overgave de rol van tutor vervuld binnen de opleiding Pedagogische Wetenschappen aan de Erasmus Universiteit. Ilse heeft deze functie vol enthousiasme vervuld; zij is pro-actief, betrokken en werkt hard en effectief. Studenten noemden haar betrokkenheid, enthousiasme en expertise als grote pluspunten.  
Ilse heeft ervaring als docent en ontwikkelaar binnen het basis- en het hoger onderwijs, waarbij zij de kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Een onderwijskundige duizendpoot!”

(Rian Zijderveld, wetenschappelijk docent Erasmus Universiteit)

Referenties

“Veel kennis van zaken, dat is wat er in mij opkomt als ik Ilse zou beschrijven. Met Ilse heb ik gedurende 2 jaar samengewerkt toen zij medewerker Kwaliteitszorg was bij stichting OPOGO. Het was altijd bijzonder om te zien hoe zij tijdens klassenobservaties een kritische, heldere kijk had op de gang van zaken en deze ook integer kon benoemen naar collega´s. Haar ongedwongenheid, zorgt ervoor dat anderen zich snel op hun gemak voelen bij haar!

Onderwijsadvies van Ilse neem je graag aan!!“

(Conny van Es, Intern Begeleider Stichting Opogo)

“Ilse ken ik, omdat ik als directeur regelmatig te maken heb met de kwaliteitsmedewerker van de stichting. Deze rol vervulde Ilse bij ons tot eind schooljaar 2019-2020. Ilse is een bevlogen en inspirerende vrouw met lef en heel veel kennis. Wanneer Ilse een vraag kreeg, gaf ze veelal vanuit haar kennis antwoord, maar ze kon zich ook helemaal voor je verdiepen in een onderwerp. Ilse heeft een zeer toegankelijke persoonlijkheid wat heel prettig was in de rol die ze toen vervulde. Ook in haar huidige rol kan ik me voorstellen dat dit erg aangenaam is.

(Sandra Bruggeman, meerscholendirecteur Stichting Opogo)

“Al tijdens onze eerste kennismaking was Ilse ruimschoots op tijd aanwezig, dat geeft ook een indruk. Deze kennismaking was op het moment dat Ilse september 2020 startte met haar deelname aan de Master Class Organisatie en Cultuur, voor die Master Class was ik haar docent. Tijdens de 8 bijeenkomsten die volgde heb ik Ilse leerde kennen als iemand die betrokken is bij het onderwijs, iemand die een duidelijke affiniteit heeft met de diverse aspecten van onderwijs en onderwijs verzorgen. Niet alleen wist zij haar benadering van onderwijs op een heldere maar ook standvastige manier naar voren te brengen, ook was zij bereid in de dialoog de confrontatie aan te gaan zodra het ging om mogelijk nieuwe aspecten binnen haar vakgebied zoals de opkomst van ‘educational technology’. Bij dat alles bleef ze naast positief kritisch, vriendelijk. Als student liet Ilse op overtuigende wijze zien over onderzoeksvaardigheden te beschikken, liet ook daarbij haar kritische blik blijken en stelde vragen die haar onderzoek een meerwaarde gaven. Soms ging ze dieper in op de materie dan voor het onderzoek strikt noodzakelijk, maar dat droeg dan in ieder geval bij aan haar persoonlijke ontwikkeling. Als mens straalt Ilse een lichte vrolijkheid uit, ze past zich makkelijk aan aan de, voor deze studenten toch nieuwe, groep. In haar deelname aan de dialoog liet ze haar interesse in de ander zien en toonde ze respect voor andere, soms afwijkende, zienswijzen. Voor mij was het mooi dat ik met Ilse kennis heb kunnen maken.”

(Willem Scheepers, docent bedrijfskunde NCOI)

“Als naaste collega op de Hogeschool Rotterdam was het altijd een feest met Ilse samen te werken. Kordaat, snel en naar studenten toe vooral eerlijk en rechtvaardig. Een rugzak met veel kennis en dat gecombineerd met een kritische opstelling gaf het beste resultaat!

(Karel Ligtvoet, gepensioneerd docent Hogeschool Rotterdam)